Συναντηση σημαιοφορων

                        

Αυτή η συννενόηση του Ιδρύματος Ωνάσης με την Aegean -για τη μεταφορά 13,5 εκατ. ιατρικών μασκών- έχει και τεράστιο συμβολισμό, καθώς είναι η πρώτη φορά που ο πρώην κάτοχος του "πτητικού δικαιώματος" των εναέριων συγκοινωνιών της Ελλάδας, συνεργάζεται με τον συνεχιστή της αεροπορικής μας παράδοσης, και τον σημερινό σημαιοφόρο της Ελλάδας στην πολιτική αεροπορία. 

Τυπικά η Ολυμπιακή Αεροπορία που αγόρασε η Aegean Airlines, δεν είναι το ίδιο νομικό πρόσωπο που είχε το Ελληνικό Δημόσιο ούτως ή άλλως. Δεν αναφέρομαι ούτε καν στην Ολυμπιακή, αλλά στη συνεργασία ενός πρώην κι ενός νυν flag carrier της Ελλάδας. Άλλωστε, ο Ωνάσης είχε αγοράσει το πτητικό δικαίωμα που διέθετε η ΤΑΕ, όχι την ίδια την ΤΑΕ. 

Μια νοητή γραμμή συνδέει τα αεροπορικά οράματα του Βενιζέλου και του πρώτου υπουργού Αεροπορίας Αλέξανδρο Ζάννα, με τον πρωτοπόρο Νικ. Καμπάνη της ΕΕΕΣ και τον Στέφ. Ζώτο της ΤΑΕ, που μόνος έστησε ξανά την πολιτική αεροπορία στην Ελλάδα, εκπαιδευοντας τους πιλότους που θα επανδρωναν αργότερα την Ολυμπιακή του Ωνάση. 

Η πολιτική αεροπορία της Ελλάδας είναι σπλαχνο της πολεμικής αεροπορίας και της αντίληψης του Αιεν Υψικρατείν και φτιάχτηκε από απόστρατούς ιπτάμενους της αεροπορίας Στρατού και της αεροπορίας Ναυτικού.

Αυτούς τους ανθρώπους της ΤΑΕ - πιλότους, ιπτάμενους συνοδούς, τεχνική βάση, εμπορικά στελέχη - μάζεψε ο σπουδαίος Ζώτος, αυτούς παρέλαβε ο Σμυρνιός μεγιστάνας και με αυτούς έχτισε τον μύθο της Ολυμπιακής - της δεύτερης ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας στον κόσμο.

Και με αυτούς - μαζί με τα χούγια των συνδικάτων που τα καλόμαθε πρώτος ο Ωνάσης και όχι το δημόσιο, όπως πολλοί μπορεί να πιστεύουν - το ελληνικό κράτος λειτούργησε επί 35 χρόνια την πολιτική αεροπορία, παραβιάζοντας κάθε αρχή εταιρικής διακυβέρνησης χάριν του κόμματος. Έστω κι έτσι, μας έφτασαν στο σήμερα.  


Σχόλια