Οι ντρασανες
Κάρμα.
Πολλά χρόνια πριν στη Βαρκελώνη έμεινα έκπληκτος με τις drassanes - το ξακουστό βασιλικό νεώριο. Αδελφάκι του Καταλανικού νεωρίου βρίσκεται στα Χανιά.
Αργότερα με έκπληξη ανακάλυψα ότι ο (τ)αρσανάς, το αρσενάλι, οι drassanes, το arsenal (οπλοστάσιο) όλα έχουν ενιαία πηγή το αραβικό Dar al sina-a, δηλαδή το ναυπηγείο στα αραβικά.
Μερικούς αιώνες αργότερα η αεροναυπηγική θα δανειζόταν την μηχανική παράδοση των παλιών ταρσανάδων για να στεγάσει τα υδροπλάνα της πολιτικής αεροπορίας.
Ένα τέτοιο στέγαστρο είχαν φτιάξει οι Γάλλοι στα Γουβιά της Κέρκυρας για τις ανάγκες της Στρατιάς της Ανατολής το οποίο εξυπηρέτησε αργότερα τις διεθνείς επιβατικες και ταχυδρομικές εναέριες γραμμές των υδροπλάνων.
Άλλωστε όπως και το Καστέλλόριζο, έτσι και η Κέρκυρα ήταν σταθμός της διεθνούς αεροπορίας και σημείο στρατηγικής σημασίας για τις γαλλικές, τις βρετανικές και τις ιταλικές αερογραμμές. Στην Κέρκυρα μάλιστα το στέγαστρο βρισκόταν δίπλα στον Ενετικό αρσανά - ιστορική συνέχεια.
Η υπόθεση των υδροπλάνων έγινε παρελθόν μετά τον πόλεμο. Τότε ο δαιμόνιος ιδρυτής της αεροπορικής εταιρείας ΤΑΕ Στέφανος Ζώτος προκειμένου να στεγάσει τις Ντακότες της ΤΑΕ στο Ελληνικό, απόσυναρμολόγησε το στέγαστρο της Κέρκυρας το οποίο μετέφερε στον παλιό διεθνή αερολιμένα, όπου για δεκαετίες υπηρέτησε την πολιτική αεροπορία της Ελλάδας.
Μετά τη μεταφορά του αεροδρομίου στα Σπάτα εγκαταλείφθηκε και έγινε ερείπιο. Πρόσφατα στο πλαίσιο των έργων του Ελληνικού κατεδαφίστηκε.
Ήταν οι δικές μας Drassanes της σύγχρονης εποχής.
Όλα αυτά μου τα ψιθύρισε η εσωτερική φωνή όταν απέναντι από τον ΑΒ, είδα την πινακίδα για τα υδροπλάνα της σύγχρονης εποχής (πέταξαν λίγο προ ετών και τα περιμένουμε να επιστρέψουν με το καλό) στην εθνική οδό (λέμε τώρα) Κέρκυρας - Παλαιοκαστρίτσας.
Θα τα διαβάσετε στο βιβλίο.
Κάρμα.
Σχόλια