H αναληψη ευθυνης ειναι ανευ ουσιας οταν δεν μαθαινεις απο τα λαθη σου



Τις επόμενες μέρες θα γίνουμε κατά πάσα πιθανότητα μάρτυρες ενός πινγκ πονγκ ευθυνών, σαν αυτά που κατά καιρούς παίζονται, οπότε μας βρίσκει κάποιο κακό.

Δυστυχώς, έχουμε νεκρούς συμπολίτες μας, καθώς και χιλιάδες ανθρώπους πού ταλαιπωρούνται στα καλά καθούμενα και ως εκ τούτου δεν υπάρχει χώρος για πλάκα.

Έχουν γραφτεί κατά καιρούς άρθρα για το πόσοι φορείς αδειοδοτούν για να κοπεί ένα δέντρο. Το σύνηθες αδειοδοτικό στάδιο που γενικώς κάνει τα πράγματα να αργούν στην Ελλάδα, είναι οι πολεοδομίες.

Ακριβώς για αυτόν τον λόγο ο νομοθέτης φρόντισε να προικίσει ορισμένους φορείς που είναι υπεύθυνοι για ειδικά έργα ή δεν έχουν χρόνο για χάσιμο - όπως στην περίπτωση των συγχρηματοδοτούμενων δημοσίων έργων - με αυτοτελή δικά τους πολεοδομικά γραφεία.

Τέτοιοι οργανισμοί είναι η Αττικό Μετρό που κατασκευάζει τα έργα Μετρό και Τραμ, ο πρώην Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων (που σήμερα λέγεται Κτιριακες Υποδομές ΑΕ και κατασκευάζει σχολεία, νοσοκομεία, φυλακές και δικαστήρια) και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας που αποτελεί άλλωστε αδειοδοτική αρχή για τα αεροδρόμια και τα έργα τους.

Ουδείς λοιπόν εμποδίζει τον νομοθέτη να προικίσει και άλλους φορείς διαχείρισης υποδομών με κάπως πιο fast track λειτουργίες.

Επίσης, ουδείς εμποδίζει τον νομοθέτη, όπως ακριβώς ενσωμάτωσε στο εθνικό δίκαιο την οδηγία για τη μείωση του κόστους ανάπτυξης δικτύων Τηλεπικοινωνιών - που προβλέπει ότι όλοι οι φορείς διαχείρισης υποδομών μπορούν, υπό όρους και προϋποθέσεις, να ανοίγουν καπάκια, φρεατια κτλ, ώστε να περάσουν τα δίκτυα οπτικών ινών μέσα από τα δικά τους δίκτυα και να μην χρειαστεί σκάψιμο-, να θεσπίσει ένα αντίστοιχο πλαίσιο που θα μπορούσε να διευκολύνει την υπόγειοποίηση των δικτύων της ενέργειας.

Σημειωτέον ότι σε τέτοιες κατασκευές δικτύων, το κόστος των λεγόμενων έργων πολιτικού μηχανικού, ενδεχομένως να φτάνει έως και το 90% του προϋπολογισμού.

Και επίσης ουδείς εμποδίζει πάσα αρμόδια, αδειοδοτικη αρχή - ας πούμε έναν Δήμο - να συντονίσει στον κατάλληλο χρονισμό διαφορετικά έργα που ενδεχομένως να προϋποθέτουν παρέμβαση στο ίδιο οδόστρωμα, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα.

Κοινώς ας πάρουμε το μάθημά μας από την θλιβερή αυτή ταλαιπωρία που υφίστανται χιλιάδες συμπολίτες μας, και ας θυμηθούμε ότι η ευθιξία και η ανάληψη ευθύνης είναι άνευ ουσίας, όταν δεν μαθαίνεις από τα λάθη σου.

Ο ιστορικός του μέλλοντος δεν θα αφήσει ασχολίαστο ότι τη μέρα που ο αρμόδιος φορέας κατέρρεε, αναμένονταν παράλληλα οι προτάσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την εξαγορά του 49% του μετοχικού κεφαλαίου του.

Ας του δώσουμε ένα πάτημα να γράψει και μια καλή κουβέντα για τη γενιά μας στην αμέσως επόμενη παράγραφο.

Σχόλια