Η ιστορια του 20ου αιώνα σε τρεις φωτογραφιες - μια ισορροπια αναμεσα σε κρατος, μονοπωλια και συντεχνιες




Όποιος έχει την αίσθηση ότι κάνει επικοινωνία 360 μοιρών και πιστεύει ότι ανακάλυψε την Αμερική, ας το ξανασκεφτεί.

Ογδόντα πέντε χρόνια πριν η Power & Traction κυκλοφορούσε τον απολογισμό του έργου της - ένα έργο που θα μπορούσε να συγκριθεί ως προς τον καταλυτικό του ρόλο για την οικονομία και την κοινωνία μόνο με την ανάπτυξη της κινητής τηλεφωνίας 60 χρόνια αργότερα - σε πελάτες, υπουργεία, τράπεζες και εφημερίδες.

Η Power εκσυγχρόνισε το δίκτυο παραγωγής και διανομής της ηλεκτρικής ενέργειας σε Αθήνα και Πειραιά, τον Ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το Τραμ. Συνέχισε μεταπολεμικά, έδωσε μάχη χαρακωμάτων για να σώσει την ηλεκτρική εταιρεία από την απορρόφηση της από τη ΔΕΗ - που έγινε τελικα στις αρχές της δεκαετίας του 1960- έμπλεξε με τον Ανδρεάδη και την Εμπορική τράπεζα και τελικά αποχώρησε από την Ελλάδα.

Δεκαεννέα χρόνια μετά το λεύκωμα αυτό οι λεωφορειούχοι αυτοκινητιστές ξεσηκώνονται και ξεκινούν πόλεμο κατά των θυγατρικών της Power και διεκδικούν ζωτικό χώρο στους δρόμους, επιτυγχάνοντας την ένταξη των αστικών ΚΤΕΛ στις συγκοινωνίες της Αθήνας - για περίπου 25 χρόνια έως την κατάργηση των ιδιωτικών λεωφορείων από τον Καραμανλή το 1979. Αν αναρωτιέστε τι απέγιναν, όλοι τους έλαβαν άδειες ταξί σε αντάλλαγμα (καθόλου τυχαία η συστέγαση των συνδικάτων αυτοκινητιστών στην Ομόνοια).

Στο άλλο τεκμήριο ο επιθεωρητής Γεραγάς το 1950 μεταφράζει τον Γάλλο Ηenry και τις απόψεις του για την εκβιομηχάνιση της διοίκησης και συμπληρώνει το πόνημα με τις προσωπικές του απόψεις γύρω από τη δομή του υπό συγκρότηση τότε Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών.

Η ιστορία του 20ου αιώνα σε τρεις φωτογραφίες και μια ισορροπία ανάμεσα σε κράτος, μονοπώλια και συντεχνίες.

Σχόλια