Και λίγα λόγια για το μποτιλιάρισμα..

εδώ

Σχόλια

Ο χρήστης maxilari είπε…
Αν και σύντομο, το άρθρο σου είναι αποκαλυπτικό της κατάστασης που επικρατεί στις μεγαλουπόλεις της χώρας. Ακόμα και σε πόλεις μικρότερου μεγέθους, όπως τα Γιάννενα, το κυκλοφοριακό αποτελεί πολύ μεγάλο πρόβλημα. Η μοναδική λύση είναι η αποθάρρυνση της χρήσης Ι.Χ. στις καθημερινές μετακινήσεις στο κέντρο της πόλης.
Είναι ενδεικτικό ότι σε χώρες όπως η Γερμανία και η Ολλανδία ελάχιστοι χρησιμοποιούν ΙΧ (ούτε ΤΑΞΙ) στο κέντρο της πόλης. Αντίθετα είναι εκτεταμένη η χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και των ποδηλάτων. Θυμάμαι έναν καθηγητή στη Γερμανία, που μάλιστα θεωρείται από τους κορυφαίους στον τομέα του, να χρησιμοποιεί το τραμ ή το λεωφορείο για να πάει στη σχολή, μαζί με τους φοιτητές, και το βράδυ το τρένο για να πάει στο σπίτι του, που απείχε 40 χλμ από το πανεπιστήμιο. Εδώ δεν έχω δει ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ σε λεωφορείο (ίσως στην Αθήνα να χρησιμοποιούν κάποιοι το μετρό).
Άρα το ζητούμενο είναι να πειστεί ο κόσμος να αφήσει το Ι.Χ. με σκληρά-αντιλαϊκά μέτρα. Ο δακτύλιος βέβαια δεν είναι τέτοιο μέτρο, καθώς οι περισσότερες οικογένειες διαθέτουν 2 αυτοκίνητα και με λίγο λάδωμα στη διεύθυνση συγκοινωνιών παίρνουν "βολικές" πινακίδες για το δεύτερο Ι.Χ, όποτε κυκλοφορούν τη μία μέρα το ένα και την άλλη το άλλο.
Ένα χρήσιμο μέτρο που έχει εφαρμοστεί επιτυχώς σε κάποιες πόλεις του εξωτερικού(Λονδίνο,Στοκχόλμη) είναι τα διόδια στο κέντρο. Είναι μια καλή λογική, με την έννοια ότι αυτός που επιβαρύνει το πρόβλημα πρέπει να αναλαμβάνει και κάποιο κόστος.
Μία δική μου ιδέα (που δε ξέρω πόσο κατά πόσο είναι πρακτικά εφαρμόσιμη) είναι να απαγορευτεί η κυκλοφορία των Ι.Χ. χωρίς επιβάτες (δηλ. μόνο οδηγοί). Η ιδέα αυτή προέκυψε, όταν όντας φαντάρος στη Βέροια έβλεπα πολλούς αξιωματικούς και φαντάρους να πηγαινοέρχονται στη Θεσσαλονίκη καθημερινά με τα αυτοκίνητά τους, ο καθένας μόνος του. Μιλάμε για πάνω από 25 άτομα, που θα μπορούσαν να κατεβαίνουν με 10 αντί για 25 αυτοκίνητα! Με αυτό το μέτρο λοιπόν οι περισσότεροι είτε θα αναγκαστούν να βρούν κάποιο συνεπιβάτη που να μένει κοντά (είμαι 100% σίγουρος ότι κάποιος είτε συνάδελφος στη δουλειά είτε φίλος κάνει καθημερινά το ίδιο ή παρόμοιο δρομολόγιο με τον καθένα μας) είτε θα ψάξουν για αναλλακτικές λύσεις, όπως π.χ. ποδήλατο.
Τα ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες είναι πραγματικά ένα φαινόμενο εξωφρενικό. Είναι αδιανόητο να χρησιμοποιούν τα ΤΑΞΙ τις λεωφορειολωρίδες σαν να είναι μέσο μαζικής μεταφοράς. Αδυνατώ να καταλάβω πώς γίνεται να περιμένουν λεωφορεία στη Β. Όλγας που μεταφέρουν εκατοντάδες επιβάτες, μερικά ΤΑΞΙ, τα οποία θα πάρου την κοπελίτσα (ή τον κύριο) από την Όλγας, που δεν καταδέχονται το στρίμωγμα των λεωφορείων, για να την (ή τον) αφήσουν στην Τσιμισκή (καθημερινή σκηνή στη Θεσσαλονίκη), όταν τα λεωφορεία κάνουν ακριβώς την ίδια διαδρομή.

Υ.Γ. Γιατί δεν υπάρχουν δίκυκλα ΤΑΞΙ;