Ψέματα και Αλήθειες

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, κ. Δημ. Ρέππα, οι τελευταίες άδειες για φορτηγά δημόσιας χρήσης δόθηκαν το 1971.



Αυτό, όμως, που δεν λέει ο υπουργός, αλλά και κανένας άλλος είναι τι ακόμη είχε νομοθετήσει η Χούντα.


Το Νομοθετικό Διάταγμα 1060/1971 προέβλεπε το άνοιγμα του επαγγέλματος μία πενταετία αργότερα, δηλαδή το 1976.

Ο κλάδος δεν άνοιξε ποτέ, καθώς οι δημοκρατικά εκλεγμένες κυβερνήσεις προτίμησαν να πετάξουν το μπαλάκι στον επόμενο. Και είναι βέβαιο ότι εάν δεν είχε έρθει το ΔΝΤ, δεν θα ετίθετο καν ζήτημα κλειστών επαγγελμάτων.

Έχει ενδιαφέρον όμως να δούμε τι άλλο εκτυλίχθηκε παλαιότερα με τις άδειες των ΦΔΧ και με το μεταφορικό κεφάλαιο εν γένει, μέσα από το αρχείο του Βήματος.

«Οι Αμερικανοί δια τους Αυτοκινητιστάς» (31.ΙΙΙ.1950)


Οι Αμερικανοί έπαιξαν σημαίνοντα ρόλο στην διαμόρφωση των μεταπολεμικών μας μεταφορών, καθώς ενθάρρυναν τις κυβερνήσεις να επενδύσουν στον αυτοκινητισμό, με το επιχείρημα ότι το αμάξι και το φορτηγό δημιουργούν αγορές (γκαράζ, βενζινάδικα, συνεργεία κτλ). Έτσι, ξηλώθηκε το τραμ και ο τότε προαστιακός σιδηρόδρομος για την «αναθέρμανση» της οικονομίας. Αντίθετα, σώθηκε το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, διότι οι Αμερικανοί επεδίωκαν (και πέτυχαν) να πουλήσουν τις παλιές τους αμαξοστοιχίες στην Ελλάδα!

«Πως θα λειτουργήσουν οι Συνεταιρισμοί των Αυτοκινητιστών» (1.Ι.1946)


Το σχέδιο νόμου είναι του 1946. Το πνεύμα του δεν είναι καθόλου μακριά από αυτό που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και δεκαετίες, και έχει συνάφεια με αυτό που ζητάει σήμερα το ΔΝΤ!

Η Διάλυση της ΥΕΚΑ, δηλαδή της κρατικής μεταφορικής εταιρείας που δημιουργήθηκε για την ανασυγκρότηση της διαλυμένης χώρας (4.V.1950)


Και τότε άρχισε να βγαίνει χρήμα...

Ο Στρατάρχης Παπάγος ετοιμάζεται να κατέλθει στις εκλογές. Η ανάγκη για ψήφους παγώνει την εφαρμογή των κοινών ταμείων των φορτηγών (19.VIII.1951)


Βέβαια λίγο καιρό πριν έλεγαν άλλα με αρκετή, όμως, δόση αλήθειας (21.Ι.1950)



Είναι ευρέως γνωστό και το παραδέχονται ανοιχτά και οι σημερινοί ιδιοκτήτες φορτηγών, οι οποίοι είναι τα θύματα αυτής της ιστορίας, ότι οι άδειες μετά την απελευθέρωση δόθηκαν σε «μπουμπούκια».

Η παλιά καλή ΕΡΕ αποτελειώνει τον σιδηρόδρομο για το καλό της «ανάπτυξης» (9.IX.1954)


Αφου ως γνωστόν το τραμ επιβάρυνε τον προύπολογισμό, ενώ η ετήσια επιδότηση του ΟΑΣΘ καθόλου! Αμ' πως!

Φτάνει η βοήθεια της ΟΥΝΡΑ στην Ελλάδα και τα οχήματα πρέπει να μοιραστούν σε όσους έχασαν τα δικά τους στον πόλεμο. Οι αυτοκινητιστές ...απεργούν και η Αριστερά, όπως πάντοτε, το βιολί της! (5.Ι.1946)



Ξανά απεργία για φορολογία και λογιστικά βιβλία. Οι Αμερικανοί ανησυχούν και ζητούν λύση (22.XI.1950)

Σαν να γράφτηκε χθες. Τα υπουργεία δεν επικοινωνούν μεταξύ τους, τα φορολογικά έσοδα είναι χαμηλότερα από τα αναμενόμενα, οι οδηγοί δεν θέλουν να έχουν βιβλία εσόδων - εξόδων και η Αμερική (όπου εδρεύει και το ΔΝΤ) ανησυχεί και ζητά λύση!

Κάθε ομοιότης με την πραγματικότητα δεν αποτελεί ευθύνη του υπογράφοντος (30.XII.1945)


Υπουργέ, ποτέ δεν τάζεις άδεια σε οδηγό και δεν την δίνεις! (8.Ι.1950)



Και ο Μακεδονομάχος Γεώργιος Μόδης τα παίρνει στο κρανιό με τα ρουσφέτια των αδειών και ζητά εξεταστική (22.ΙΙΙ.1955)



Τα σκάνδαλα των υπουργών Στράτου και Χατζηπάνου αφορούσαν την παραχώρηση αδειών φορτηγών και αυτοκινήτων δημοσίας χρήσης, η οποία έγινε παράνομα, με ρουσφετολογικές διαδικασίες και κερδισμένους ψηφοφόρους, κομματανθρώπους και πρώην ταγματασφαλίτες.

Και φυσικά δεν έλλειψε η αλεπού από το παζάρι (12.ΙΧ.1948)

Η μοιρασιά των αυτοκινήτων που ήταν λεία πολέμου έγινε προς όφελος των ταγματασφαλιτών και των μεταπρατών του συστήματος, οι οποίοι έκαναν κομπίνες για να γδάρουν τους ιδιοκτήτες φορτηγών που τα είχαν χάσει στον πόλεμο.

Πολλές συμπτώσεις (δίχως ημερομηνία)


Και τότε κυβέρνηση Παπανδρέου - Βενιζέλου είχαμε!

Ο εμφύλιος τελειώνει, το μέτωπο του Γράμμου πέφτει, ο Δημοκρατικός Στρατός συνθλίβεται, οι Αμερικανοί κατακτούν τη χώρα και οι αυτοκινητιστές φυσικά σπάνε την απεργία τους! (17.ΧΙΙΙ.1949)


...

Ο Μόδης τελειώνει τον Στράτο για τα ρουσφέτια με τις άδειες (2.ΙV.1955)



Είπαμε να κάνει o υπουργός ένα δώρο στον εαυτό του, αλλά όχι και 5 εκατομμύρια.. Και ο αθεόφοβος έβαλε τους ευεργετηθέντες να διαμαρτυρηθούν μέσω του τύπου (29.Ι.1955)


Και μετά μπήκαν στα οχήματα και πήγαν στα χωριά για να «σιγουρέψουν» τη νίκη της ΕΡΕ

Το πρώτο μεταπολεμικό ειδικό δικαστήριο στήνεται. Το σκάνδαλο των αδειών και του ΟΛΠ παραλύουν την «Παράταξη» (π.Κ.) και Λαϊκοι καθαιρούν τον Τσαλδάρη (4.ΧΙ.1950)


Τελικά αυτοί οι δεξιοί δεν είχαν τον θεό τους από τότε


Δεξιοί, συνδικαλιστές, νονοί και μαφιόζοι.. όλοι για τις άδειες!


Ο χρυσούς αιών του ρουσφετιού και των αδειών (2.ΧΙ.1950)


Ήταν το «Βατοπαίδι» της εποχής..

Απάτες και ρουσφέτια και μάλιστα με άδειες προσωρινές! (5.VIII.1954)

Όλα τα καλά παιδιά. Το ΥΒΕ και ο πρόεδρος της Ενώσεως Τραυματιών (φαντάζεστε που τραυματίστηκε)

Οργάνωσις Εθνικοφρόνων Αυτοκινητιστών έκανε κομπίνα με αξιωματικούς και έτρωγαν τα λεφτά του Στρατού (9.ΙΧ.1954)


Οι εθνικόφρονες αυτοκινητιστές που λέγαμε... Πρώιμο ΣΔΙΤ!

Να μην ανοίξει το επάγγελμα, ζητούν οι αυτοκινητισταί (27.ΙV.1951)


Και φυσικά το επάγγελμα δεν άνοιξε, διότι «επιχειρήσεις κεφαλαιοκρατικαί αυτοκινητιστών» δεν υπάρχουν!

Η πρώτη μοιρασιά των οχημάτων της ΟΥΝΡΑ (5.V.1946)


Και τότε είχε προκληθεί «θόρυβος»

Και τα πρώτα κολπάκια με τους μαϊμού μετανάστες οδηγούς (11.X.1959)


Μην σας πιάνει πονοψυχία. Είναι η πρώτη φουρνιά μπουμπουκιών που πούλησαν τις άδειες σε ανυποψίαστους και πήγαν στο εξωτερικό, όπου έλαβαν νέες δωρεάν. Ήταν τότε που άρχισε το πάρτι!

Όπως καταλάβατε, η Ελλάς πέπρωται να ζήσει, και θα ζήσει!

Τουλάχιστον όσο υπάρχουν μαντράδες!

Σχόλια

Ο χρήστης Σταύρος Κάτσιος είπε…
εξαιρετικό ρεπορταζ Αχιλλέα
Ο χρήστης Αχιλλεας Χεκιμογλου είπε…
Οι οδηγοί του σήμερα δεν φταίνε. Τους παραπλάνησε μία πάγια πρακτική που συμφωνήθηκε κάτω από το τραπέζι από τους πολιτικούς και τους συνδικαλιστές.

Εάν το κράτος έχει φιλότιμο, θα πρέπει να κάνει μία σωστή συμφωνία μαζί τους, προτού τους καταστρέψει οικονομικά.

Ούτως ή άλλως, ο ανταγωνισμός με τα Logistics - που είναι και το μελλοντικό ζητούμενο - είναι εκ προοιμίου χαμένος για τους ΦΔΧ. Κανένας δεν τους προετοίμασε γι' αυτό.
Ο χρήστης Argos είπε…
Είδες πόσο σημαντικά είναι τα αρχεία...
Έτσι λοιπόν εξηγείται και το ξήλωμα του Τραμ της Θεσσαλονίκης, μόνο που δεν εξηγείται το μονοπώλιο του ΟΑΣΘ :-)
Ο χρήστης Αχιλλεας Χεκιμογλου είπε…
Με το ίδιο ακριβώς επιχείρημα που επικαλούνται σήμερα. «Επιβαρύνει» τον προϋπολογισμό. Τα πήραν οι ιδιώτες και έμεινε η πόλη υπανάπτυκτη. Η επιχορήγηση του ΟΑΣΘ, διαθέσιμη στο ΦΕΚ (Β' 934), για το 2010 είναι 111,8 εκατ. ευρώ.

«4. Η ως άνω καθορισθείσα, προϋπολογιστικά, αντι−
σταθμιστική καταβολή των 111.822.510,27 Ευρώ στη χρή−
ση 2010, καταβάλλεται, σύμφωνα με την παρ. 4 του
άρθρου έβδομου της οικονομικής συμφωνίας Ελληνικού
Δημοσίου – Ο.Α.Σ.Θ. σε δώδεκα (12) ισόποσες μηνιαίες
δόσεις των δέκα εκατομμυρίων εννιακοσίων σαράντα
μιας χιλιάδων πεντακοσίων εννέα (9.318.542,52) Ευρώ
εκάστη, στο πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα»

Αυτά τα λεφτά σε βάθος δεκαετίας θα αρκούσαν για να τραβούσαμε πέντε γραμές τραμ στην πόλη και να τελειώναμε. Αλλά φταίει αυτή η μαξιμαλιστική ανοησία με το μετρό που δεν παίζεται!

Στις μεγάλες πόλεις οι αστικές συγκοινωνίες στην καλύτερη περίπτωση είναι ελαφρώς ζημιογόνες. Δεν μπορούν να βγάλουν κέρδος με την καμία. Όσο και αν το έχουν προσπαθήσει. Άρα πάμε σε μοντέλο «Δημητρούλας» και άγονης γραμμής και όποιος αντέξει!

Η «Τροχιοδρομική Μυθολογία» αφηγείται τον εξής μύθο: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=268316&ct=1&dt=16/05/2009
Ο χρήστης mouzakiti είπε…
Όποιος ψάχνει, βρίσκει. Χαρά στο κουράγιο σου Αχιλλέα
Ο χρήστης ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΙΖΩΝΗ είπε…
Συγχαρητήρια για την έρευνα Αχιλλέα.Extraordinaire. Felicitaciones.besitos
Ο χρήστης ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΡΙΖΩΝΗ είπε…
Tι χάλι είναι αυτό.Η ιστορία επαναλαμβάνεται.Η Ελλάδα δεν πρόκειται να διορθωθεί ποτέ.Αυτά πρέπει να γίνουν ευρύτερα γνωστά.Να τα δημοσιεύσεις στις ε φημερίδες. Οταν εμείς λέγαμε ότι για όλα φταίει ο αμερικάνικος ιμπεριαλισμός , μας έπαιρναν για γραφικούς.Να τώρα!
Ο χρήστης Yannis Alexakis είπε…
Πολύ καλή δουλειά, συγχαρητήρια, έριξες φως σε μια κρυφή πτυχή της ιστορίας καθώς και στην άγνοιά μας, όπως διαμόρφωσαν και διαμορφώνουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις... Άξιος! :-)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Συγχαρητήρια για το άρθρο σας.
Ο χρήστης Αχιλλεας Χεκιμογλου είπε…
Σας ευχαριστώ άπαντες!

Και αν θέλετε καμία άδεια ταξί - φορτηγού - βυτίου, μετά χαράς να μεσολαβήσω.

Μάλιστα, το γεγονός ότι με αυτό το ρεπορτάζ έχω ταυτιστεί 1000% με τους οδηγούς, καθιστά την ανάγκη θερινών διακοπών επιτακτικότατη.

Από Σεπτέμβρη όμως υπόσχομαι να ανοίξω δική μου μάντρα!