70 ΧΡΟΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΝΤΥΠΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ (1945-2015)

 


Για τον κόσμο της επικοινωνίας, η δουλειά του είναι να κερδίζει το μυαλό και τις καρδιές των ανθρώπων.

Αυτό έκανε - και συνεχίζει να κάνει - δεκαετίες τώρα από τότε που η παρακαταθήκη της μαζικής επικοινωνίας και προπαγάνδας του Α Παγκοσμίου (αυτό το τεράστιο εργοστάσιο αφίσας, ρεκλάμας και κειμένου) αναζήτησε μια ειρηνικότερη χρήση.

Παρόλο που η ελληνική αγορά ήταν πάντα πιο μικρή και πιο αργή στην υιοθέτηση των εξελίξεων, αυτό δεν σημαίνει ότι έμεινε πίσω. Αντίθετα, επί των ερειπίων του Β' Παγκοσμίου, οι εμπορικές μάρκες της χώρας ξεκίνησαν να χτίζουν το αφήγημα τους μέσα από τη διαφήμιση, η οποία διοχετευόταν στο κοινό από το μοναδικό μέσο της εποχής: τις εφημερίδες.

Αυτά τα 70 χρόνια διαφήμισης ξεψαχνισαν - κυρίως μέσα από το αρχείο του ΔΟΛ-, ο Βασίλης Βαμβακάς, η Κλειώ Κεντερελίδου και μεγάλη ομάδα έρευνας, τεκμηριωνοντας πάνω από 10.000 διαφημιστικες καταχωρήσεις και παρουσιάζοντας δείγματοληπτικά περίπου 170 διαφημίσεις, ενδεικτικές της τεχνολογικής αλλαγής και της κοινωνικής εξέλιξης στον διάβα του χρόνου.

Στην όμορφη αυτή έκδοση οριοθετούνται η πορεία, η στρατηγική και η κοινωνική εξέλιξη της Ελλάδας από το 1945 έως το 2015 μέσα από τις εμπορικές μάρκες και τη διαφήμισή τους, παρουσιάζοντας ουσιαστικά τις ζυμώσεις του επιχειρείν, της επικοινωνίας και της ίδιας της χώρας, μέχρι σήμερα

Σχόλια