ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ


Μυσταγωγία του λογότυπου. Καμία εμπορική μάρκα, κανένα πολιτικό κόμμα, καμία ομάδα και άρα καμία ιδέα δεν πάει πουθενά χωρίς το σύμβολό της, τον "θυρεό" της. Και όχι τώρα, αλλά αιώνες τώρα.

Είναι η συμπύκνωση του είναι και του περιεχομένου τους. Είναι και η φοβερή δύναμη της εικόνας. Που επηρεάζει ασυναίσθητα τις επιλογές και τις προτιμήσεις των ανθρώπων. Πόσες φορές άλλωστε δεν έχουμε επιλέξει ανάμεσα σε πανομοιότυπα προϊόντα ή υπηρεσίες εκείνο που απλά και μόνο μας φάνταζε πιο όμορφο ή πιο κοντά στο δικό μας γούστο;

Αυτή είναι η δύναμη της (οπτικής) επικοινωνίας : να κάνει κάτι που το χρήμα από μόνο του δεν αρκεί για να επιτύχει - ήτοι, να κερδίσει τις καρδιές των ανθρώπων.

Μία μικρή αναδρομή στην προσωπική συλλογή. Η πολύπαθη και πρωτοπόρος ΤΑΕ με τα κόκκινα, τα μπλε και τις Ντακότες της, την οποία εξαγοράζει και μπραντάρει εκ νέου ο Αρίστος με τη "σιγουριά" της ναυτιλιακής του επωνυμίας: Olympic.

Η μεγάλη ΓΚΡΕΚΑ - αυτή που έδωσε νόημα, πνοή και περιεχόμενο στην ελληνική μεταπολεμική διαφήμιση - χτίζει τη νέα εταιρική εικόνα. Ο αετός που πέτα ψηλά - και σχεδόν θυμίζει Concorde - φορώντας παρατύπως και καταχρηστικά (όπως άλλωστε πάντοτε έκανε και ο Άριστος) τους Ολυμπιακούς κύκλους, αυτό το σπουδαίο σύμβολο της άμιλλας, της εκεχειρίας και της οικουμενικότητας.

Και οι οποίοι βαθμιαία θα εκτοπίσουν τον αετό, που σε λίγα χρόνια θα αποσυρόταν δια παντός, παρέα με τις θρυλικές Ντακότες της ΤΑΕ. Αλλά και θα ζήσουν και θα βασιλέψουν μέχρι τις μέρες μας.

Σχόλια