Θεσμικα αντιβαρα η διαφανεια και η ανοιχτοτητα



 

Πριν από λίγες μέρες αποδέχθηκα την πρόσκληση του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας (ΣΔΕ) και συντόνισα μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για την αξία που μπορεί να έχει για μια εταιρεία η έκθεση βιώσιμης ανάπτυξης.

Δεν ειναι ιδιαίτερα γνωστό, αλλά εδώ και δύο χρόνια νόμος προβλέπει ότι οι επιχειρήσεις άνω των 500 ατόμων οφείλουν να δημοσιεύουν μια μη χρηματοοικονομική έκθεση που έρχεται να ενισχύσει τη δημόσια λογοδοσία.

Και που έχει ως στόχο να παρέχει σε κάθε ενδιαφερόμενο μια πληρέστερη εικόνα της εξέλιξης, των επιδόσεων, της θέσης και του αντίκτυπου των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων (o νόμος έχει πρόβλεψη για παρόμοια στοχοθεσία και πληροφόρηση και για μικρότερες εταιρείες μέσα από την έκθεση διαχείρισης διοικητικού συμβουλίου). 

Ολα αυτά μπορεί να ακούγονται λίγο βαρετά, αλλά αυτή η υποχρέωση κρύβει πολύ μεγάλες ευκαιρίες και μπορεί να γίνει εργαλείο για όλες τις εταιρείες ώστε να ενισχύσουν το Brand τους και να δώσουν purpose στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Είδαμε κάποια τέτοια παραδείγματα από την διεθνή εμπειρία που έκαναν αίσθηση στις αγορές τους, ενίσχυσαν το κύρος και την κοινωνική απήχηση των brands και οδήγησαν σε υψηλή οργανική ανάπτυξη.

Σε μια εποχή που μαζί με την τεχνολογική και επιστημονική πρόοδο και τα οράματα που αυτή φέρνει, συμβαδίζουν παράλληλα προκλήσεις, κίνδυνοι και απειλές, η διαφάνεια και η ανοιχτότητα μπορούν να λειτουργήσουν ως θεσμικά αντίβαρα σε έναν κόσμο που τόσο γρήγορα αλλάζει.

Σχόλια