Γράφουν οι εμπορικοί ακόλουθοι (IV.2017)

Στιγμιότυπο από τη Βαρσοβία. Μάης 2014 (φωτογραφεία αρχείου)


Σόφια

  • Το δημόσιο χρέος της Βουλγαρίας το 2016 ανήλθε σε BGN 27,3 δισεκ., ποσό που αντιστοιχεί στο 29,5% του ΑΕΠ, όπως ανακοίνωσε το βουλγαρικό Στατιστικό Ινστιτούτο. Παράλληλα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Υπουργείου Οικονομικών, στα τέλη Ιανουαρίου 2017 κατεγράφη δημοσιονομικό πλεόνασμα της τάξης του 0,9% του ΑΕΠ. Η θετική αυτή εξέλιξη αποδίδεται τόσο στα αυξημένα έσοδα όσο και στην εισροή κοινοτικών κονδυλίων
  • Η θερμική ενέργεια αυξάνεται για τους καταναλωτές κατά 18 – 25%, με εξαίρεση την εταιρεία θέρμανσης Pleven όπου η αύξηση θα ανέλθει στο 37%. Η κατακόρυφη αύξηση στις τιμές της θερμικής ενέργεια οφείλεται στην άνοδο της τιμής του φυσικού αερίου, που χρησιμοποιείται ως καύσιμο από τις εταιρείες θέρμανσης της χώρας.

Η αύξηση των λιανικών τιμών ειδικά της ηλεκτρικής ενέργειας είναι ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο ζήτημα στη Βουλγαρία, καθώς σχετικές αυξήσεις από την KEVR το 2012 οδήγησαν σε μαζικές διαδηλώσεις, τις μεγαλύτερες που είχε γνωρίσει η Βουλγαρία μέσα σε μια 20ετία και οι οποίες συνετέλεσαν στην πτώση της πρώτης Κυβέρνησης Borissov.

  • Η Επιτροπή Ανταγωνισμού κλείνει τη σχετική έρευνά της χωρίς να επιβάλει ποινές στις εμπλεκόμενες εταιρείες διανομής καυσίμων, τις οποίες καλεί μόνο να προβούν στην υιοθέτηση συγκεκριμένων μέτρων, που θα εμποδίζουν τη μεταξύ τους και μεταξύ αυτών και του συνδέσμου τους ανταλλαγή ευαίσθητων πληροφοριών δυνάμενων να στρεβλώσουν τον ανταγωνισμό.
  • Η νέα διοίκηση του «Sofia Tech Park», που τοποθετήθηκε πρόσφατα από την υπηρεσιακή κυβέρνηση, ενέκρινε το αναθεωρημένη τεύχος προκήρυξης για την επιλογή επενδυτή, στον οποίο θα παραχωρηθεί το δικαίωμα μόνιμης κατασκευής στη Ζώνη 2 του τεχνολογικού πάρκου. Δεδηλωμένο στόχο αποτελεί η προσέλκυση εταιρειών υψηλής τεχνολογίας, με εστίαση στην ανάπτυξη της έρευνας και την τεχνολογίας, που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του οικοσυστήματος. Εως τώρα ο μόνος σημαντικός ιδιώτης επενδυτής του Sofia Tech είναι η πολυεθνική Walltopia (https://www.walltopia.com/), η οποία μάλιστα έχει τη διεθνή της έδρα στο πάρκο.

  • Το βουλγαρικό Κατασκευαστικό Επιμελητήριο απαιτεί την παραίτηση του υπηρεσιακού Υπουργού Περιφερειακής Ανάπτυξης, κ. Spas Popnikolov, και των υπαλλήλων της αρμόδιας υπηρεσίας οδικών υποδομών που θα κριθούν ως υπεύθυνοι για την ακύρωση του διαγωνισμού κατασκευής της σήραγγας “Zheleznitsa” λόγω της εξαφάνισης αρχείου από το φάκελο μιας εκ των συμμετεχουσών εταιρειών.

Καϊρο

  • Το μεγάλο επενδυτικό σχέδιο κατασκευής πυρηνικής ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας στην περιοχή El Dabaa με την συνεργασία του ρωσικού κρατικού ομίλου Rosatom, έχει το τελευταίο διάστημα σημειώσει αξιόλογη πρόοδο. Οι τεχνικές και χρηματοδοτικές διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών έχουν ολοκληρωθεί, ενώ αναμένεται αρκετά σύντομα να οριστικοποιηθεί η τελική συμφωνία για την υλοποίηση του project.
Σημειώνουμε ότι η Αίγυπτος και η Ρωσία έχουν συμφωνήσει, σε προκαταρκτική βάση, ήδη από τα τέλη του 2015 την κατασκευή της εν λόγω πυρηνικής μονάδας, παραγωγικής δυναμικότητας 4.800 MW, που θα απαιτήσει επενδύσεις συνολικού ύψους $30 δισ., εκ των οποίων τα $25 δισ. θα καλυφθούν μέσω διμερούς δανείου της Ρωσίας προς την Αίγυπτο με ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής, για την χρηματοδότηση της κατασκευής και της προμήθειας του εξοπλισμού της μονάδας

  • Το αιγυπτιακό Υπουργείο Εμπορίου & Βιομηχανίας εξέδωσε διάταγμα με ισχύ από τις 14.4, δια του οποίου επιβλήθηκε δασμός της τάξεως των EGP3.000 ανά τόνο στην εξαγόμενη ζάχαρη. Η επιβολή του εν λόγω εξαγωγικού δασμού αιτιολογήθηκε με βάση το σκεπτικό της ανάγκης διατήρησης των αποθεμάτων ζάχαρης σε ασφαλή επίπεδα, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες της εγχώριας αγοράς. 
  • Η Αίγυπτος και η Σ. Αραβία υπέγραψαν συμφωνία για την σύσταση κοινοπρακτικού εταιρικού σχήματος το οποίο θα επενδύει σε νεοφυείς και μικρές επιχειρήσεις στην Αίγυπτο. Η συμφωνία υπεγράφη από την Αιγύπτια Υπουργό Επενδύσεων & Διεθνούς Συνεργασίας, κα Nasr, και τον γενικό διευθυντή του Σαουδαραβικού Αναπτυξιακού Ταμείου (SDF), κ. El-Attas. Σημειώνεται ότι το εν λόγω σαουδαραβικό επενδυτικό ταμείο θα παράσχει επιχορήγηση ύψους EGP451 εκατ. στο νέο κοινοπρακτικό επενδυτικό σχήμα.    

Τίρανα

  • Το Υπουργείο Οικονομίας επανέλαβε την προκήρυξη του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Ελεύθερης Ζώνης Τεχνολογικής και Οικονομικής Ανάπτυξης (TEDA) στη περιοχή Spitalla, στο Δυρράχιο, η οποία είχε κριθεί άγονη. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η κατασκευή, η ανάπτυξη, η συντήρηση και η λειτουργία της ΤΕDA, στην Spitalla, για μια περίοδο 99 ετών. 
Η εν λόγω περιοχή βρίσκεται κοντά στην δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Αλβανίας το Δυρράχιο, κοντά στο λιμάνι, το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό στην Αλβανία, μόλις 30 χιλ. μακριά από το διεθνές αεροδρόμιο «Μητέρα Τερέζα» των Τιράνων και 37 χιλ. από την πρωτεύουσα της Αλβανίας. Το ποσό της απαιτούμενης ασφάλειας προσφοράς είναι 15 εκατ. ΑΛΛ. Αυτή είναι η τρίτη φορά που το Υπουργείο προκηρύσσει διαγωνισμό για το εν λόγω έργο.

  • Η Νομική Επιτροπή του Κοινοβουλίου ενέκρινε την επικύρωση Συμφωνίας δανείου μεταξύ της Δημοκρατίας της Αλβανίας και της EBRD για τη χρηματοδότηση του έργου «αλβανικοί Σιδηρόδρομοι - Αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Τίρανα - Δυρράχιο και την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής προς το Διεθνές Αεροδρόμιο των Τιράνων». 
Το κατασκευαστικό έργο για αυτή την σιδηροδρομική γραμμή αναμένεται να ξεκινήσει από τον Σεπτέμβριο τ.έ, και η προθεσμία για την ολοκλήρωση του έργου είναι περίπου 3 χρόνια. Η Α/Κυβέρνηση μελετά σε συνεργασία με τις ελληνικές αρχές την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τις δυο χώρες. Το έργο βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης βιωσιμότητας και έχει κατατεθεί σχετική πρόταση στο πλαίσιο του προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας INTERREG IPA II «Ελλάδα – Αλβανία 2014-2020», η οποία αναμένεται να εγκριθεί τον Απρίλιο τ.ε. Η εν λόγω πρωτοβουλία συζητείται μεταξύ των Υπουργείων Μεταφορών των δύο χωρών και το συνολικό ποσό του έργου περίπου € 1 εκ.

  • Υποδήματα «Made in Albania» - πρωτοβουλια υπέρ της απασχόλησης Οι Υπουργοί Οικονομικών κ. Arben Ahmetaj, και Κοινωνικής Πρόνοιας και Νεολαίας, κ. Blendi Klosi, ο Πρέσβης της Ιταλίας κ. Alberto CUTILLO και ο επικεφαλής του «BusinessAlbania» κ. Luan Bregasi συμμετείχαν στις 2 Μαρτίου τ.ε. σε εκδήλωση που διοργανώθηκε στα Τίρανα, για την παρουσίαση ενός νέου προγράμματος το οποίο υποστηρίζεται από την ιταλική Κυβέρνηση, για την μοντελοποίηση των υποδημάτων, ως προϊόντα «Made in Albania». 
Μιλώντας στη εκδήλωση ο Υπουργός κ. Ahmetaj, ανέφερε ότι το πρόγραμμα αυτό ενισχύει άμεσα την απασχόληση και τα εισοδήματα των απασχολουμένων στο κλάδο των υποδημάτων και βοηθά την παραγωγή ανταγωνιστικότερων αλβανικών προϊόντων για την περιφερειακή και παγκόσμια αγορά. 

Από την πλευρά του ο Πρέσβης κ. CUTILLO, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πρόοδο που έχει επιτευχθεί από τη βιομηχανία υποδημάτων «Made in Αλβανία», μετά την ιταλική χρηματοδότηση από το πρόγραμμα. Είπε ότι χάρη σε αυτή την επένδυση, αυτή η επιχειρηματική δραστηριότητα θα αυξήσει την απασχόληση και τις αλβανικές εξαγωγές.

  • Σύμφωνα με τη Γενική Διεύθυνση Φορολογίας ο αριθμός των επιχειρήσεων που δεν πληρώνουν φόρους έχει αυξηθεί τον τελευταίο καιρό. Η Γενική Διεύθυνση Φορολογίας δημοσίευσε κατάλογο επιχειρήσεων – οφειλετών, τη λεγόμενη "μαύρη λίστα", σύμφωνα με την οποία, έως 10 Φεβρουάριου 2017, καταγράφηκαν 20.525 επιχειρήσεις. 
Η κατάρτιση της μαύρης λίστας γίνεται αυτόματα μέσω της λειτουργίας του νέου ηλεκτρονικού συστήματος και περιλαμβάνει επιχειρήσεις που έχουν φορολογικές υποχρεώσεις από το 2009. Οι επιχειρήσεις που προβαίνουν σε ρύθμιση παλαιότερων καθυστερούμενων οφειλών απαλλάσσονται από τα πρόστιμα και τους τόκους υπερημερίας και καθίσταται δυνατή η έξοδός τους από τον κατάλογο των οφειλετών, κυρίως για εκείνους που είχαν υποχρεώσεις πριν από το 2010.

  • Αναμένεται απόφαση της Α/Κυβέρνησης για την αύξηση των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων, μετά την έγκρισή της από το Συμβούλιο των Υπουργών. Η αύξηση υπολογίζεται ότι θα κυμανθεί από 7% έως 36% και θα δοθεί αναδρομικά από την 1η Μαρτίου τ.ε. σε 110.000 εργαζομένους
  • Η Υπουργός Αστικής Ανάπτυξης, κα Englantina Gjermeni ενημέρωσε ότι για την περίοδο Ιαν.-Φεβ. 2017 υπήρχαν 4.943 νομιμοποιήσεις σε άτυπες εγκαταστάσεις και τόνισε ότι υλοποιήθηκε μιας από τις μείζονες δεσμεύσεις στο πρόγραμμα της Κυβέρνησης 2013 - 2017, για την μαζική νομιμοποίηση των άτυπων περιοχών. 
Επίσης, όπως ανέφερε η Α/Υπουργός, σε 32 μήνες νομιμοποιήθηκαν περίπου 100.000 ακίνητα χωρίς άδεια, σημειώνοντας ρεκόρ στις νομιμοποιήσεις και συνεχάρη για την αφοσίωσή του το προσωπικό της αρμόδιας δημόσια υπηρεσίας (ALUIZNI). Με πάνω από 3.000 άδειες νομιμοποίησης στην περιοχή Σουκ και Σιακ ολοκληρώθηκε τελικά η νομιμοποίηση των παράνομων κτισμάτων σε άτυπες περιοχές στο δήμο του Δυρραχίου, ενώ η διαδικασία θα συνεχιστεί και σε άλλες περιοχές.

Βαρσοβία
  • Σχεδόν 190 νέες προκηρύξεις δηµόσιων διαγωνισµών θα δηµοσιευθούν µέχρι το τέλος του 2017, στο πλαίσιο της υλοποίησης σχεδίου εκσυγχρονισµού του πολωνικού σιδηροδροµικού συστήµατος. 
Σύµφωνα µε το Υπουργείο Υποδοµών και ∆ηµοσίων Έργων, η συνολική αξία των εν λόγω διαγωνισµών θα ανέλθει στα 6 δισ. Ζλότυ (€ 1,4 δισ.). Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους αναµένεται να υπογραφούν σχεδόν 300 συµβάσεις υλοποίησης έργων αξίας 26 δισ. Ζλότυ (€ 6,1 δισ.), σε συνέχεια προκήρυξης 300 διαγωνισµών το 2016. Σύµφωνα µε το επικαιροποιηµένο πρόγραµµα σιδηροδροµικού εκσυγχρονισµού, φέτος θα υλοποιηθούν έργα αξίας 66,5 δισ. Ζλότυ (€ 15,7 δισ.), αφορώντα 9.000 χλµ. Σιδηροτροχιών.

  • H UPS ανακοίνωσε την προσθήκη έξι σταθµών στις κατηγορίες “Full container load” και “Lessthan-container load” της σιδηροδροµικής υπηρεσίας της ανάµεσα στην Ευρώπη και την Κίνα. Ωφεληµένοι θα είναι οι πελάτες της επιχείρησης, καθώς οι νέοι σταθµοί θα επιτρέψουν τη µείωση του κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας (έως και 65%) και του χρόνου αποστολής (κατά 40%) σε σχέση µε τη θαλάσσια εµπορευµατική µεταφορά. Στην Ευρώπη, στους σταθµούς του Αµβούργου (Γερµανία) και του Lodz (Πολωνία) προστέθηκαν το Ντούισµπουργκ (Γερµανία) και η Βαρσοβία (Πολωνία).

  • Εν αναµονή του νοµοσχεδίου που θα ρυθµίζει θέµατα ηλεκτροκίνησης Ι.Χ. και λεωφορείων (δηµιουργία υποδοµών εφοδιασµού, χρηµατοδοτικά κίνητρα αγοράς και προνόµια όπως η πρόσβαση στις λεωφορειολωρίδες και η δυνατότητα στάθµευσης στα κέντρα των πόλεων), δηµοσίευµα της εφηµερίδας Rzeczpospolita αναφέρεται σε σχέδια της πολωνική εταιρείας διυλιστηρίων PKN Orlen να δηµιουργήσει σταθµούς γρήγορης φόρτισης ηλεκτρικών οχηµάτων.

Η Orlen σχεδιάζει να καλύψει πρώτα µε τέτοιες εγκαταστάσεις τη διαδροµή µεταξύ της Βαρσοβίας και των γερµανοπολωνικών συνόρων. Ο κυβερνητικός σχεδιασµός προβλέπει την δηµιουργία 6.000 σηµείων εφοδιασµού σε ολόκληρη τη χώρα έως το 2020, µε την προοπτική της κυκλοφορίας ενός εκατοµµυρίου ηλεκτρικών οχηµάτων έως το 2025. Σύµφωνα µε άλλο δηµοσίευµα, της Gazeta Wyborcza, το 2016 τα ηλεκτρικά οχήµατα αποτελούσαν το 0,1% του συνόλου των ταξινοµηµένων αυτοκινήτων στη χώρα.

  • 120 νεοφυείς επιχειρήσεις από όλη την Πολωνία υποστηρίχθηκαν την τελευταία τριετία στο πλαίσιο του προγράµµατος Poland Business Starter, το οποίο συνεχίζεται. Οι επιχειρήσεις που εντάσσονται στο πρόγραµµα επιλέγονται κατόπιν διαγωνισµού τεσσάρων σταδίων. 
Μιας µορφής στήριξη δίδεται σε όλους τους προκριθέντες του α΄ σταδίου. Οι 60 startups µε τις καλύτερες επιδόσεις περνούν στο β΄στάδιο και αποκτούν πρόσβαση σε δίµηνο πρόγραµµα επιχειρηµατικής κατάρτισης. Οι είκοσι καλύτερες από αυτές συνεχίζουν στο γ΄ στάδιο και λαµβάνουν διοικητική, νοµική και οργανωτική βοήθεια από επιχειρηµατικές θερµοκοιτίδες (Academic Business Incubators) για ένα εξάµηνο. 

Στο τέταρτο και τελευταίο στάδιο, οι έξι ταχύτερα αναπτυσσόµενες νεοφυείς επιχειρήσεις λαµβάνουν συµβολικά χρηµατικά βραβεία αξίας 5.000-10.000 Ζλότυ και άλλης µορφής στήριξη για αρκετούς µήνες. Οι περισσότεροι ενδιαφερόµενοι είναι φοιτητές αλλά ο διαγωνισµός είναι ανοικτός και σε όσους δε συνδέονται µε την πανεπιστηµιακή κοινότητα. Θερµοκοιτίδες (Academic Business Incubators) λειτουργούν σε 24 πόλεις της χώρας, προσφέροντας ευνοϊκό περιβάλλον ανάπτυξης περίπου 2.000 start-ups.
  • Ο Αντιπρόεδρος της πολωνικής Κυβέρνησης και Υπουργός Ανάπτυξης & Οικονοµικών, Μateusz Morawiecki, συναντήθηκε µε τους διευθύνοντες συµβούλους των εταιρειών Microsoft, EY Polska και Senfino (πολωνική εταιρεία ανάπτυξης λογισµικού), κ.κ. Satya Nadella, Jacek Kedzior και Tomasz Rutkowski. 
Οι τρεις εταιρείες ανακοίνωσαν µια νέα πρωτοβουλία για την υποστήριξη νεοφυών επιχειρήσεων στην Πολωνία. Η πρωτοβουλία συνίσταται στη δηµιουργία ενός «νέου χώρου συνεργασίας και έµπνευσης» µε την ονοµασία “Startberry”. Ο χώρος, που θα δηµιουργηθεί στη Βαρσοβία, θα εγκαινιαστεί τον Ιούλιο τ.έ.

Μέσω της σύµπραξης των Senfino, ΕΥ και Microsoft θα προσφέρεται σε αξιόλογες start-ups ολοκληρωµένη τεχνολογική και επιχειρηµατική υποστήριξη. Εκτός του φιλόξενου και κατάλληλα διαµορφωµένου χώρου εργασίας, οι νέες επιχειρήσεις θα ωφεληθούν από την πρόσβαση στην τελευταία τεχνολογία της Microsoft, τις συµβουλευτικές υπηρεσίες της EY και την καθοδήγηση (mentoring) από τη Senfino.

Βελιγράδι
  • Η Υπουργός Κατασκευών, Μεταφορών και Υποδομών, κα Zorana Mihajlović, δήλωσε ότι η σερβική κυβέρνηση έχει εντείνει τις προσπάθειες για τη δημιουργία ενιαίων τελωνειακών σταθμών με τις γειτονικές χώρες, με στόχο την επιτάχυνση των εμπορευματικών μεταφορών, προκειμένου η Σερβία, ως χώρα διέλευσης, να εκμεταλλευθεί πλήρως τη γεωγραφική της θέση. 
Υπογράμμισε ότι για τη Σερβία, το διαμετακομιστικό εμπόριο αποφέρει σημαντικά έσοδα, δεδομένου ότι αποτελεί χώρα διέλευσης και τη συντομότερη διαδρομή προς τη Δυτική Ευρώπη. Σύμφωνα με την Τπουργό, στόχος είναι η επιλογή από τα οχήματα μεταφοράς φορτίων του Διαδρόμου 10 μέσω της Σερβίας, αντί του Διαδρόμου 4 μέσω Βουλγαρίας και Ρουμανίας. Η ίδια υπενθύμισε ότι τα οχήματα που διέρχονται από τη Σερβία περνούν δύο τελωνειακούς ελέγχους, παραμένοντας έως και αρκετές ώρες στα σύνορα με την Ουγγαρία και ότι η κυβέρνηση εργάζεται για τη θέσπιση κοινών σημείων ελέγχου, για να επιταχυνθεί η διέλευση τους.

  • Επίσης, δήλωσε ότι, κατά την τελευταία δεκαετία, το κράτος έχει απώλεια εσόδων περισσότερο από 500 εκατ. ευρώ εξαιτίας της παράνομης μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων, πρακτική η οποία επηρεάζει σοβαρά τον κλάδο των μεταφορών. 
Περίπου 150 με 200 εκπρόσωποι μεταφορικών εταιρειών έλαβαν μέρος σε εκδήλωση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε στο Βελιγράδι, επιδιώκοντας την τροποποίηση του νόμου σχετικά με τη μεταφορά επιβατών στην οδική κυκλοφορία, ο οποίος, συμφώνα με τα λεγόμενα τους, καθιστά αδύνατο σε αυτές τις εταιρείες να λειτουργήσουν. Η Υπουργός δήλωσε ότι δεν υπάρχει λόγος για την μη τήρηση του νόμου για τη μεταφορά επιβατών που εγκρίθηκε πριν από ένα χρόνο και υπενθύμισε ότι ο νόμος τέθηκε σε ισχύ, στις 12 Υεβρουαρίου, μετά από ευρεία συμφωνία και δημόσια διαβούλευση, σύμφωνα με τα παγκόσμια και ευρωπαϊκά πρότυπα.
  • Ο επικεφαλής του γραφείου του Διεθνούς Νομισματικού Σαμείου στη Σερβία, κ. Sebastian Sosa, δήλωσε ότι η Σερβία πρέπει να σταματήσει τις επιδοτήσεις προς τις μη κερδοφόρες δημόσιες επιχειρήσεις και να βρει μακροπρόθεσμες λύσεις για την επιτυχή λειτουργία τους. 
Οι δημοσιονομικές δαπάνες για τις μη κερδοφόρες δημόσιες επιχειρήσεις αποτελούν ένα από τα σοβαρότερα έξοδα που επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό. Ο Πρωθυπουργός της Σερβίας, κ. Aleksandar Vučić, δεσμεύθηκε προς το ΔΝΤ ότι η κυβέρνηση θα λάβει αποφάσεις σχετικά με την αναδιάρθρωση, κλείσιμο ή πώληση αρκετών εκατοντάδων προβληματικών κρατικών εταιρειών (Μεταλλωρυχείο Bor, Εργοστάσιο Αμμωνίας και Λιπασμάτων - Azotara Pančevo, Εργοστάσιο Παραγωγής Μεθανόλης και Οξικού Οξέος - Metanolsko Sircetni Kompleks, κ.α.), οι οποίες κοστίζουν στον κρατικό προϋπολογισμό περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως. 

Δεδομένου ότι η Σερβία έχει μειώσει το δημοσιονομικό έλλειμμα στο 1,4%, σύμφωνα με τα στοιχεία για το 2016, σε σύγκριση με 6,6% το 2014, η κατάργηση των επιδοτήσεων προς τις προβληματικές επιχειρήσεις θα εξασφαλίσει περαιτέρω βελτίωση του εν λόγω μεγέθους. 

Ο επικεφαλής του γραφείου του ΔΝΣ, δήλωσε, επίσης ότι η Σερβία πρέπει να σταματήσει την επιδότηση, πληρωμή χρεών και τη χρηματοδότηση αυτών των εταιρειών, καθώς και την πληρωμή των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος ή φυσικού αερίου και των εισφορών κοινωνικής πρόνοιας αυτών των νομικών προσώπων, με την εξεύρεση βιώσιμης, εναλλακτικής λύσης.

Βρυξέλλες
  • H Lloyd´s του Λονδίνου, ο μεγαλύτερος ασφαλιστικός οργανισμός παγκοσμίως, επιβεβαίωσε τη πρόθεση σύστασης θυγατρικής της στη βελγική πρωτεύουσα, η οποία θα της επιτρέψει τη συνέχιση της επιχειρηματικής της δραστηριότητας στην Ε.Ε. και τη διατήρηση συμβολαίων αποδοχής κινδύνων με τις 27 χώρες μέλη της Ε.Ε. και των τριών κρατών του ΕΟΧ, μετά την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση. 
Η κίνηση, η οποία είχε ανακοινωθεί μαζί με τα ετήσια αποτελέσματα του ομίλου, ήρθε μια ημέρα μετά την αναγγελία ενεργοποίησης του άρθρου 50 και την ώθηση της διετούς διαδικασίας εξόδου του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε Η νέα θυγατρική θα έχει το δικό του Διοικητικό Συμβούλιο και θα απασχολεί περίπου 60 υπαλλήλους αρχικά, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων που ήδη εργάζονται στη Γερμανία και την Ιταλία. Η λειτουργία των γραφείων της αναμένεται στα μέσα του 2018.

Μαδρίτη
  • Η Κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόγραμμα χρηματοδότησης επενδύσεων στον τομέα των υποδομών, ύψους €4,2 δισ., στην Αυτονομία της Καταλονίας, μέσα στην επόμενη τετραετία. Ανά κατηγορία, το 45% των συνολικών επενδύσεων (€1,8 δισ.) θα κατευθυνθεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο, €1,5 δισ. στο οδικό δίκτυο, €587 εκ. στα λιμάνια και €200 εκ. σε αεροδρόμια.
  • Κατόπιν συμφωνίας Κυβέρνησης και συνδικάτων εργαζομένων (CCOO ,UGT, CSIF), αποφασίστηκε η μετατροπή 250.000 συμβασιούχων του δημοσίου τομέα σε μόνιμους υπαλλήλους. Η πλειοψηφία των συμβασιούχων απασχολείται στον τομέα της υγείας (129.000), της εκπαίδευσης (98.807) και της δικαιοσύνης (8.564). Επίσης πρόκειται να αυξηθεί ο αριθμός των ειδικοτήτων για τις οποίες προβλέπεται αυξημένο ποσοστό αναπλήρωσης των συνταξιοδοτούμενων υπαλλήλων (έως και 100%)

Λουμπλιάνα
  • Ο λιμένας του Κόπερ παραμένει ο πιο πολυσύχναστος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στην Αδριατική, με μεταφόρτωση 845.000 μονάδων εμπορευματοκιβωτίων το 2016, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 7% έναντι του προηγούμενου έτους. Η ανάπτυξη συνεχίζεται και φέτος, καθώς ο σλοβενικός λιμένας έσπασε το μηνιαίο ρεκόρ μεταφόρτωσης με 2,2 εκατομμύρια τόνους συνολικού φορτίου τον Φεβρουάριο τ.ε.
  • Η ελβετική φαρμακευτική εταιρεία Novartis σχεδιάζει να μεταφέρει τις υπηρεσίες αποθήκευσης και διανομής σε ένα νέο κέντρο logistics, που θα χτίσει δίπλα στο διεθνές αεροδρόμιο της Λιουμπλιάνα Jože Pučnik. 
Το νέο αποθηκευτικό κέντρο συνολικής έκτασης 35.000 τετραγωνικών μέτρων, του οποίου την κατασκευή και διαχείριση θα αναλάβει η γερμανική εταιρεία logistics Kuehne + Nagel, θα είναι το μεγαλύτερο αποθηκευτικό κέντρ της Novartis στην Ευρώπη και ένα από τα τρία μεγαλύτερα της εταιρείας παγκοσμίως. Η Novartis δραστηριοποιείται στη Σλοβενία μέσω της θυγατρικής της Lek.

Μόσχα
  • Το Ρωσικό Ταμείο Άμεσων Επενδύσεων (RDIF) και η ισραηλινή εταιρεία επενδύσεων LR Group συμφώνησαν να προχωρήσουν στην επένδυση 100 εκ. δολαρίων ΗΠΑ για τη δημιουργία γαλακτοπαραγωγών εκμεταλλεύσεων και μονάδων επεξεργασίας γάλακτος στη Ρωσία. Πρόκειται για την κατασκευή κάθετα ολοκληρωμένων γαλακτοκομικών clusters, δυναμικότητας 5.000-10.000 κεφαλιών γαλακτοπαραγωγών ζώων, μαζί με εγκαταστάσεις σίτισης των ζώων και μονάδων μεταποίησης.

Η ισραηλινή εταιρεία, εκτός από την παροχή κεφαλαίων, θα παρέχει και τεχνολογία παραγωγής, ενώ θα συμμετέχει και στη διοίκηση των νέων μονάδων. Από την πλευρά του, το RDIF ανέφερε ότι το ποσό αυτό αντιστοιχεί στην πρώτη φάση των κοινών επενδύσεων που θα πραγματοποιηθούν, στο πλαίσιο των οποίων τα πρώτα περιφερειακά έργα έχουν ήδη αρχίσει να καταρτίζονται. 

Σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Διευθυντή της Εθνικής Ένωσης Παραγωγών Γάλακτος (Soyuzmoloko), κ. Artem Belov, εκτιμάται ότι ένα συγκρότημα 5.000 - 10.000 κεφαλιών μπορεί να παράγει περίπου 50-90 χιλιάδες τόνους νωπού γάλακτος ετησίως. Η επεξεργασία ενός τέτοιου όγκου πρώτων υλών, είναι δυνατόν να παράγει περίπου 35.000-70.000 τόνους πλήρους γάλακτος ή 5.000-10.000 τόνους ημίσκληρα τυριά.



Σχόλια