Οι συμβασεις για τα αεροδρομια

 

Αεροδρόμιο "Μακεδονία". Άνοιξη 2016. © Αχιλλεας Χεκίμογλου


Το πλήρωμα του χρόνου για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας έφτασε. 

Η Βουλή καλείται να επικυρώσει την σύμβαση που υπέγραψε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) με τον πλειοδότη του διαγωνισμού του 2013 για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια, δηλαδή την κοινοπραξία της Γερμανικής Fraport και της Slentel του Ομίλου Κοπελούζου. 

Η παραχώρηση αυτή περιλαμβάνει τα αεροδρόμια του Ακτίου, των Χανίων, της Καβάλας, της Κεφαλονιάς, της Κέρκυρας, της Κω, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Ρόδου, της Σάμου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου, της Θεσσαλονίκης και της Ζακύνθου, μέσα από δύο εταιρίες παραχώρησης. 

Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ η κοινοπραξία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ' έτος, ποσοστό 28,5% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες. 

H Fraport θα έχει τον πρώτο λόγο στο επενδυτικό σχήμα, με ποσοστό τουλάχιστον 67% στις εταιρίες παραχώρησης. Κύριος μέτοχος της εισηγμένης Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρία Rare Infrastructure Limited (5,27%) και οι λοιποί μέτοχοι (34,91%). Η παρουσία του γερμανικού δημοσίου στην διοίκηση και το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας δίνει και μία έντονη πολιτική «χροιά» στο εγχείρημα. 

Παρακάτω ακολουθούν μία σειρά από ρεπορτάζ αρχείου που εξηγούν αρκετά απλά τι θα γίνει από εδώ και πέρα. 


Σχόλια